ALANTRE denuncia el fracaso de la privatización de la gestión del agua en La Bañeza y exige recuperar la gestión pública

  • La deuda de 1,9 millones con Aqualia acaba en un tarifazo que pagarán los vecinos

  • La Bañeza, único municipio de la provincia con el ciclo del agua completamente privatizado

11/08/2025; (La Bañeza) El Ayuntamiento de La Bañeza ha anunciado una subida de 60 euros anuales en la tarifa del agua para cada vecino, con el objetivo de hacer frente a una deuda de 1,9 millones de euros con Aqualia, la empresa privada concesionaria del ciclo integral del agua (abastecimiento, alcantarillado y depuración).

Desde ALANTRE denunciamos que este nuevo tarifazo es la consecuencia directa del modelo fracasado de externalización de un bien básico.

La Bañeza es el único municipio de la provincia donde la gestión del agua está completamente privatizada, y el resultado es una ciudadanía que paga las consecuencias de una deuda generada por fórmulas tarifarias automáticas vinculadas al IPC, el coste energético y los salarios.

Mientras Aqualia asegura beneficios, el Ayuntamiento asume el riesgo financiero y traslada el coste a los hogares. La depuradora construida en 2016, financiada por la empresa, ha hipotecado el presupuesto municipal para los próximos años. Y la falta de una actualización progresiva de las tarifas desde 2013 ha creado una bola de nieve que ahora estalla en forma de subida generalizada.

Frente a este modelo fallido, ALANTRE defiende la gestión pública y directa del agua. Existen ejemplos exitosos en la provincia de León: En Sahechores de Rueda, la Junta Vecinal gestiona de forma íntegra el ciclo del agua (altas, bajas, captación, mantenimiento, facturación) sin generar deuda ni depender de ninguna empresa externa; En Santa Elena de Jamuz, la gestión es también totalmente pública, con tarifas estables y cada euro reinvertido en el propio servicio.

Gestionar el agua es un derecho de los pueblos de León. Por eso, desde ALANTRE exigimos la revisión de los contratos con Aqualia y otras concesionarias, y abrimos el debate sobre la recuperación de la gestión pública del agua en los municipios leoneses. No podemos permitir que los errores de la privatización los pague la gente.

-----------------------------------------

ALANTRE denuncia’l fracasu de la privatización de la gestión l’augua na Banieza y reclama la xestión pública

  • Una deuda de 1,9 millonis con Aqualia remata nun tarifazu que pagarán los vicinos

  • La Banieza yía l’únicu conceyu de la provincia con tou’l ciclu de l’augua privatizáu

11/08/2025 (La Bañeza) L’Ayuntamientu de La Banieza vien d’anunciar una xubida de 60 euros añalis na tarifa de l’augua pa cada vicín, con cuenta de facer frenti a una deuda de 1,9 millones d’euros con Aqualia, l’empresa privada que tien la concesión del ciclu completu de l’augua: suministru, saniamientu y dipuración.

Dendi ALANTRE denunciamos qu’esti ñuevu tarifazu yía risultáu direutu d’un modelu privatizador fracasáu.

La Banieza yía l’únicu cunceyu de la provincia ondi l’augua ta privatizada del todu, y agora son los baniezanos daquien pagan las cunsicuencias d’una deuda provocada pur fórmulas tarifarias automáticas lligadas a l’IPC, al costu de la enerxía y a los salarios.

Mentantu Aqualia s’asegura beneficios, yía l’Ayuntamientu quien corri col riesgu económicu y tresllada’l costu a los hogares. La dipuradora que s’edificóu nel 2016, financiada pula empresa, hipotecóu’l presupuestu municipal duranti años. Y la falta d’actualizacionis progresivas de la tarifa dendi 2013 formóu una bola de ñevi qu’agora espeta n’un tarifazu xeneralizáu.

Frenti a esti modelu fallíu, dendi ALANTRE defendemos la xestión pública y direuta de l’augua. Hai exemplos craros y eficacis na ñuesa provincia: En Sahechores de Rueda, la Xunta Vecinal xestiona de mou íntegru tou’l ciclu del agua (altas, baxas, captación, mantenimientu, facturación) ensin xenerar deuda nin depender d’empresas privadas; En Santa Elena de Xamuz, la xestión yía tamién pública y plena, con tarifas establis y con cada euru reinvertíu nel miesmu serviciu.

L’augua yía un dereitu, non un negociu. Pur eso, dendi ALANTRE esiximos revisar los contratos con Aqualia y outras concesionarias, y entamar el caminu de ricuperación de la xestión pública del augua nos cunceyos llionesis. Nun yía de xusticia que la xenti pagui los erros d’una privatización que nun val.

Xestionar l’augua yía un dereitu de los puebros de Llión. Pur eso, dendi ALANTRE esiximos la revisión de los contratos con Aqualia y outras cuncesionarias, y abrimos el debati sobri la ricuperación de la xestión pública de l’augua nos cunceyos llionesis. Nun podemos permitir que los erros de la privatización los pague la xente

Anterior
Anterior

¡BASTA YA! EXIGIMOS LA DIMISIÓN INMEDIATA DEL CONSEJERO DE MEDIOAMBIENTE, SUÁREZ-QUIÑONES

Siguiente
Siguiente

ALANTRE pregunta al Gobierno por el cumplimiento de la moción sobre la autonomía leonesa aprobada hace un año